Ako svake noće mučite muku

Od gašenja ekrana do skrivanja slatkog, pet najboljih metoda za uspavljivanje djece


Valerija Bebek
07.10.2018.14:00
Od gašenja ekrana do skrivanja slatkog, pet najboljih metoda za uspavljivanje djece
Profimedia

sažeto

Za miran san djeci je bitno stvoriti rutinu i ugodno ozračje


Valerija Bebek
07.10.2018.14:00

Pakiranje klinaca u krevet može biti zahtjevna zadaća. Većina roditelja strepi nad time kada će njihov podmladak ovog dana leći, a potom i zaspati. Neka nedavna istraživanja pokazuju kako sve više djece i mladih pati od neke vrste problema u spavanju i to zato što odlaze na društvene mreže tik prije spavanja.

Možda je teško uvesti 'vrijeme zabrane' na digitalne naprave, ali postoji još niz metoda koje roditelji mogu primijeniti kako bi njihova djeca što lakše zaspala i kako im se san ne bi prekidao tijekom noći.

Od uspostavljanja strogog vremena za spavanje, do izbjegavanja šećera prije kreveta, evo što preporučuju stručnjaci.

1. Recite ne elektronici

U proteklih nekoliko godina velik broj mladih (ispod 16 godina) dijagnosticirano je s poremećajima spavanja. Roditelji mogu to popraviti tako da ne dopuste djeci elektroničke naprave prije spavanja, piše The Independent.

Možda je primamljivo ostaviti ih pred TV-om ili tabletom prije nego odu u krevet, ali plavo svjetlo ekrana imaju negativan učinak na dječji san, jer negativno utječe na melatonin - hormon zaslužan za spavanje. Barem 30 minuta prije spavanja ugasite svu elektroniku.

2. Postavite strogo vrijeme za spavanje

Djeca mogu imati teškoća s čvrstim spavanjem ako svake noći idu u krevet u različito vrijeme. Zato je jako bitno postaviti rutinu spavanja i buđenja koju mogu pratiti. kada im stvorite rutinu, kod njih razvijate svijest da je vrijeme za spavanje i s vremenom će im prijeći u naviku.

Uz to treba paziti da ne dobivaju premalo ili previše sati sna, ovisno o dobi. Za pelenaše preporučuje se između devet i 16 sati sna u periodu od 24 sata, za vrtićarce je to osam do 14 sati, za djecu između 5 i 11 godina preporučuje se sedam do 13 sati, a tinejdžerima je dovoljno šest do 12 sati.

3. Stvorite mirno ozračje

Kad ih smjestite u krevet, ugasite svjetlo, a prije nego odete iz sobe pitajte dijete za njihovo najdraže ljetovanje ili najdraže mjesto. To će im prizvati sretna sjećanja i pozitivne osjećaje. Drugi način je da prije spavanja napravite neku smirujuću aktivnost, poput kupke.

4. Pazite što jedu

Ne savjetuje se da djeca jedu nešto što ima šećera prije spavanja, jer to im može (i hoće) naglo podići razinu energije. Ono što je preporučljivo dati im otprilike 45 minuta prije spavanja je na primjer tost od integralnog brašna, jabuka ili nekoliko krekera. Tako neće dobiti nalet energije, ali neće ni ići u krevet gladni.

5. Udoban krevet je bitan

Ako vaše dijete često ima problem sa spavanjem po noći, možda je stvar u lošem krevetu. Madrac koji je idealan za djecu, razlikuje se od onog za odrasle. I dok mnogi odrasli vole srednje i mekane madrace, za djecu su najbolji nešto čvršći. Osim toga preporučuje se kupiti hipoalergene poplune i posteljinu, kako djeci alergija ne bi ometala san.

djeca

obitelj

Roditelji

spavanje

san

Podijeli članak

newsletter

Prijavite se na Newsletter