Šutnja je zlato

Tabu teme za razgovor s kolegama zbog kojih biste mogli ostati bez promaknuća ili povišice


100posto
16.09.2018.17:00
Tabu teme za razgovor s kolegama zbog kojih biste mogli ostati bez promaknuća ili povišice
Profimedia

sažeto

Neke istine bolje je prešutjeti na poslu, a dušu otvoriti prijateljima iz privatnog života


100posto
16.09.2018.17:00

Većina zaposlenih provodi više vremena u društvu svojih kolega, nego što se vidi s prijateljima. I ako radite 'samo' regularnih osam sati, a pogotovo ako na poslu tučete i ozbiljne prekovremene. Dakle ima smisla da s vremena na vrijeme s tim ljudima želite razgovarati i o nečemu što nije strogo vezano uz posao i zadatke koje imate. Nema ništa loše u tome.

S nekolicinom kolega vjerojatno ćete se i više zbližiti i osjetiti sigurnost da im možete povjeriti neke stvari iz života o kojima se baš i ne bi trebalo govoriti. I tu ste na skliskom terenu da od toplog i povjerljivog kolege postanete netko koga se izolira ili čak sabotira u napredovanju. Huff Post je prikupio sedam smrtnih grijeha što se tiče razgovora na poslu od stručnjaka za karijere.

1. Koliko mrzite prošli posao

"Čak i ako imate uistinu strašno iskustvo s prijašnjeg posla, morali biste moći o svom prošlim poslodavcima pričati na pozitivan način. Ako netko non stop priča kako mrzi svoj prošli posao, čini se kao da zaposlenik ne zna preuzeti odgovornost za vlastite postupke. Znak je nezrelosti ako barem ne može podijeliti što je naučio umjesto da krivi druge", Jason Carney direktor ljudskih resursa WorkSmart Systems.

2. Vaši politički stavovi

"Savjetujem da izbjegavate razgovor o politici, iako biste se iznenadili koliko često ljudi ističu svoja uvjerenja. Sjećam se da sam bila na jednom sastanku sa starijim kolegom koji me pitao za mišljenje o jednoj jako vrućoj temi. Znala sam da imamo suprotna mišljenja, ali nije bilo primjereno da se prepirem s tom osobom. Stavio me u jako nezgodnu dituaciju", Sarah Johnston, osnivačica The Briefcase Coach.

3. Kako napreduje potraga za poslom

Ovo bi trebalo biti očito. "Najbolje da ne razgovarate o svojim interesima za pronalaskom drugog posla, osim ako vam je ok da svi kolege to znaju. To ne znači da ne trebate tražiti drugi posao, međutim najbolje je da svoju strategiju ne dijelite s drugima. Osim eventualno sa šefom, jednom kada ste sigurni da odlazite. Ako rastrubite da tražite nešto drugo možete si navući niz problema: od toga da vam sabotiraju trud do tračanja o vašim budućim planovima. Možda je teško šutjeti, ali važno je da sami vjerujete u svoju strategiju prije nego uključite druge, samo zato što želite olakšati dušu", Nihar K. Chhaya direktor PartnerExec.

4. Zdravstvene tegobe

"Ne govorimo o tome da krijete rutinski posjet zubaru, ali mnogo ozbiljniji medicinski problemi ne bi trebali biti tema rasprava. Slično kao i s bračnim problemima, ljudi jednostavno ne znaju kako reagirati ili odgovoriti u radnoj okolini", Annette Harris direktorica i osnivačica agencije za osobno brendiranje ShowUp!

5. Intimni detalji o vezi

"Sasvim je prihvatljivo da podjelite informacije o svojoj godišnjici, obiteljskim rođendanima ili dječijim uspjesima u sportu, uvijek nastojte da ti razgovori budu pozitivni. Onog trena kad smijer krene u lošem pravcu o supružniku koji vara ili bilo čemu seksualne prirode, postaje neugodno i potpuno neprikladno za radno okruženje. Ako prolazite tešku krizu o tome razgovarajte s dobrim prijateljem izvan posla", Nikita Lawrence, osnivačica Wealth Success Chamber Enterprises.

6. Žalite se na kolege ili šefa

"Možete osjetiti potrebu da izbacite frustracije svom frendu s posla o nečemu što vam je šef ili kolega napravio i što vas je strašno razljutilo, ali to nikad u stvari nije vrijedno toga. Uredski tračevi šire se poput požara, a ono što kažete jednoj osobi lako kruži do drugih zaposlenika u odjelu. Ne želite si uskratiti napredovanje ili povišicu zato što se ono jednom loše pričali o šefu", Peter Yang suosnivač i CEO u ResumeGo.

7. Kritizirate strategiju kompanije

"Suzdržite se od olajavanja stragtegije kompanije ili poslovnih odluka, jer vas jednog dana mogu promaknuti na mjesto gdje ćete morati zagovarati taj isti smijer. Najbolje je biti iskren o svojim brigama i izraziti ih na način koji je konstruktivan i koji će pomoći da posao napreduje, na kojoj god se poziciji nalazili", Jessica Schaeffer direktorica u LaSalle Network.

posao

karijera

kolege

tajne

newsletter

Prijavite se na Newsletter