Zagrijati sobu, pripremiti odjeću

Vani je minus i još uvijek noć, a vi morate ustati iz kreveta, no i to je moguće uz ove savjete


Valerija Bebek
20.12.2017.08:15
Vani je minus i još uvijek noć, a vi morate ustati iz kreveta, no i to je moguće uz ove savjete
Profimedia

sažeto

Što učiniti da prije svakog razbuđivanja ne morate odgađati budilicu barem pet - šest puta? Psihologinja i terapeutkinja za spavanje dr. Nerina Ramlakhan podijelila je neke savjete


Valerija Bebek
20.12.2017.08:15

Ustajanje iz kreveta teško je samo po sebi, a pogotovo kada je hladno i još uvijek mračno vani. Ostati zamotan u topli poplun u tim se kritičnim trenucima čini kao mnogo prirodnija opcija. Nažalost, za većinu nas radnih ljudi zimska hibernacije nije moguća opcija, jer posao i škola ne čeka nikoga.

Što učiniti da prije svakog razbuđivanja ne morate odgađati budilicu barem pet - šest puta? Psihologinja i terapeutkinja za spavanje dr. Nerina Ramlakhan podijelila je neke savjete iz svoje knjige 'Fast Asleep Wide Awake', koji će pomoći svakome da se ujutro ustane iz kreveta, čak i kada to ne želi, piše The Independent.

Planirajte noć prije

Kako bi ujutro ustali na pravu nogu psihologinja kaže da je najbolje pripremiti sve noć prije, kako bi bili spremni od trenutka kada se probudite. "Noć prije pripremite odjeću, zdjelicu za doručak... Svoj laptop ostavim upaljen i točno na onom mjestu gdje želim raditi ujutro", kazala je dr. Ramlakhan.

Uvjerite se da to možete

Ako si konstantno govorite da niste jutarnji tip, možda je vrijeme da to promijenite. Umjesto da njurgate o tome kako je grozno ustati se "recite si kako se radujete buđenju ujutro i ponavljajte to. Autosugestija je vrlo moćna", objasnila je psihologinja.

via GIPHY

Upalite grijanje

Tjelesna temperatura bitna je kako bismo se dobro naspavali tijekom noći, no temperatura igra važnu ulogu i u našoj sposobnosti da se ustanemo iz kreveta ujutro. Kako bi izbjegli iskušenje da se grijete pod dekama "namjestite grijanje 10 minuta prije vaše buđenja", predložila je Ramlakhan.

Pustite svjetlo u sobu

Početak dana s dobrom dozom sunčeva svjetla resetira vaš kardiološki ritam i šalje poruku u mozak da je vrijeme za buđenje. Za takvo buđenje potrebno je malo rastvoriti zastore ili investirati u budilicu koja oponaša emitiranje sunčeve svjetlosti, kao što j Lumi Clock. Takav sat dobro dođe u periodima kada se morate probuditi dok je vani još noć.

Izbacite tehnologiju iz spavaće sobe

Ramlakhan sugerira da barem 30 do 45 minuta prije spavanja ugasite sve uređaje, uključujući TV i telefon. "To smanjuje razinu anksioznosti i sprečava da mozak bude pretjerano stimuliran dopaminom koji se proizvodi kada zurite u plavičastu svjetlost", objasnila je.

"Ostavite uređaje izvan sobe i nemojte provjeravati vrijeme tijekom noći. Normalno je da se probudite noću, a ako vam se to događa provjeravanje koliko je sati će vas uzrujati i nećete moći opet zaspati", objasnila je.

via GIPHY

Pijte i jedite dobre namirnice

Važno je izbjegavati kofein i alkohol jer obje te namirnice sprečavaju čisti i dubok san. Ramlakhan predlaže da ne pijete kavu nakon 16 sati, jer se njegova količina u tijelu prepolovi u pet sati. "Ako popijete kavu u 18, još uvijek ćete imati pola količine u 23 sata."

Psihologinja isto tako predlaže da popijete vodu čim se probudite, na taj ćete način hidratizirati stanice i mozak kako bi se pokrenula energija. "Ako doručak jedete unutar 30 minuta od buđenja također će pokrenuti vaš metabolizam što znači više energije na početku dana", kazala je.

Budite optimistični

Jedna od najvažnijih stvari koja će vam pomoći da ustanete iz kreveta ujutro je to da se imate čemu radovati u tom danu. "Svi imamo dane kada se probudimo i ne osjećamo se dobro, ali ako se to stalno događa morate dobro i detaljno sagledati svoju životnu situaciju. I upitati se . do čega mi je stalo i kako mogu dobiti više toga?", objasnila je dr. Ramlakhan.

"To je hrabro pitanje za postaviti samome sebi, ali započet ćete jedan put pronalaska onoga zbog čega ćete se stvarno željeti buditi - i živjet ćete život koji volite", zaključila je psihologinja.

via GIPHY

spavanje

krevet

Buđenje

jutro

Podijeli članak

newsletter

Prijavite se na Newsletter