Pitanje koje muči znanstvenike

Zašto putnici u zrakoplovima najčešće odabiru sok od rajčice koji inače ne vole?


100posto
11.11.2018.08:30
Zašto putnici u zrakoplovima najčešće odabiru sok od rajčice koji inače ne vole?
iStock

sažeto

Kompanija Lufthansa godišnje proda čak 20 tisuća litara soka od rajčica


100posto
11.11.2018.08:30

United Airlines nedavno je najavio  da će iz ponude, između ostalog, izbaciti sok od rajčice, što je izazvalo nevjerojatno nezadovoljstvo po društvenim mrežama. Kompanija je zbog pritisaka ipak povukla zabranu naručivanja sokova.

The Guardian nakon svega se pozabavio zanimljivim pitanjem – zašto ljudi u avionu osjećaju potrebu baš za tim pićem? Postoji nekoliko istraživanja koja istražuju ovaj fenomen.

Sveučilište Cornell u New Yorku 2015. je godine dokazalo da izlaganje glasnim zvukovima, poput zvuka motora, smanjuje osjet slatkoće, ali pojačava okus umami. To je okus koji se osjeća na sredini jezika, a nalazi se u mesu, ribi, gljivama, pivu i zrelim rajčicama.

Njemačka zrakoplovna kompanija Lufthansa odlučila je provesti samostalno istraživanje koje bi utvrdilo zašto godišnje prodaju čak 20 tisuća litara soka od rajčica.

Znanstvenici su otkrili kako su naša osjetila okusa i mirisa manje osjetljiva na većim nadmorskim visinama.

Naime, na visini od 10 tisuća metara razina vlage od 10 do 15 posto isušuje nam nos i usta, a niski tlak smanjuje razinu kisika u krvi što sve pridonosi smanjenju osjećaja okusa. Upravo zbog toga, inače snažni okus soka od rajčica poprima svježiji i laganiji okus.

zrakoplov

sok od rajčice

newsletter

Prijavite se na Newsletter