Plan za preživljavanje

Žene koje su razmišljale o samoubojstvu i odustale savjetuju kako se oduprijeti i spasiti u najtežim trenucima


100posto
15.03.2019.17:00
Žene koje su razmišljale o samoubojstvu i odustale savjetuju kako se oduprijeti i spasiti u najtežim trenucima
iStock

sažeto

Nemojte podcijenjivati probleme sa svojim mentalnim zdravljem. Potražite pomoć pravovremeno, prije nego bude prekasno


100posto
15.03.2019.17:00

Znamo da dobar dio vas, kao i nas samih, uostalom, sanja o tome da barem kratkoročno Hrvatsku zamijeni Novim Zelandom. No, jeste li znali da taj prividni raj na Zemlji ima jednu od najviših stopa suicida mladih na svijetu?

No, suicidalnost nije isključivi problem te obećane zemlje, kao što zna svatko tko se ikad borio s ozbiljnom depresijom. Stoga u nastavku donosimo Viceov pregled najboljih savjeta, metoda i tehnika sastavljenih na temelju iskustava ljudi koji su se 'izvukli'.

Ipak, ako patite čak i od naznaka suicidalnih misli, pravovremeno potražite pomoć stručnjaka.

Nemojte odbacivati mogućnost lijekova

„Znam da postoje ljudi koji se protive liječenju depresije lijekovima, ali meni je to pomoglo da o svojoj depresiji počnem misliti kao o dijabetesu. Da, životni stil može pomoći, ali nekim su ljudima lijekovi jednostavno potrebi.“

„Tijekom proteklih sedam godina prošla sam otprilike pet različitih terapija dok nisam pronašla onu koja odgovara meni. Trenutačno je to koktel od tri lijeka.“

„Nemojte se osjećati loše jer vam lijekovi trebaju. Ja se sa svojih vjerojatno neću nikad skinuti i to je okej.“

Stručnjak koji odgovara VAMA je ključan

„Imala sam problema s time. Lezbijka sam. Tijekom razdoblja prilagodbe i pronalaska pravog lijeka, moj me psihijatar pitao jedem li dovoljno povrća i predložio mi da si nađem dečka te da ću se zbog toga osjećati bolje. Bio je nadmen, osjećala sam se poniženo i sve je skupa bilo jako skupo.“

„Kasnije sam tek pronašla psihijatra koji nema problema s LGBT ljudima, a spomenuo je i svoju ekspertizu kad je u pitanju feminizam. Jako smo se fokusirali na obitelj, identitet i svrhu naših seansi. Bio je to težak i naporan posao, ali se na kraju isplatio.“

Treba vam netko iznutra

„Svaki put kad me more suicidalne misli to obično s nekime i podijelim. U pravilu je to moj suprug. On razumije da to nije odraz moje želje da umrem, nego samo simptom i barometar mog mentalnog zdravlja.“

„Pronađite si društvo. Kad sam u krizi, to bude prilično sje*ano – nekontrolirani plač, tremor. Nije lako dopustiti nekome da vas vidi takvog, ali upravo nečija prisutnost može učiniti razliku između života i smrti.“

Ne pomaže samo doktor

„Predlažem da pronađete barem jednu osobu s kojom možete razgovarati, a da ste kroz razgovore s njom u stanju pronaći neku svjetlu točku u situaciji. To može biti doktor, netko iz obitelji ili prijatelj.“

„U mom je životu bilo ljudi kojima bih se požalila, ali nisu to shvatili ozbiljno. Ne bi me redovito provjeravali, ne bi znali što reći ili jednostavno nisu imali empatije.“

„Ključno je okružiti se ljudima koji će se pojaviti kad vam trebaju – i obrnuto, a riješiti se odnosa s ljudima koji vam nisu podrška. To je vjerojatno najbolji savjet koji sam dobila i koji, na temelju svog iskustva sa suicidalnošću, mogu dati.“

Brinite se za sebe!

„Akupunktura je sjajan način za ublažavanje anksioznosti. Treba vam, doduše, pravi stručnjak koji zna što radi, ali meni je pomoglo više od anksiolitika. Još uvijek to prakticiram. Osim toga, masaže su isto dosta dobre.“

„Generalno bih rekla da je briga za samoga sebe najvažnija. Mislim na spavanje, uravnoteženu prehranu i tjelovježbu. Alkohol tu zasigurno ne pripada.“

Pripremite se unaprijed

„Jednom kad se izvučete iz neposredne opasnosti, napravite sigurnosni plan koji uključuje popis ljudi koje nazvati u krizi i ključnih odluka kojih se morate držati, ako vam se stanje opet pogorša.“

depresija

suicidalnost

newsletter

Prijavite se na Newsletter