jabukom i šetnjom protiv droge

Živimo u društvu zaluđenom zdravim životom. No, može li se vježbanjem i prehranom stvarno poništiti loš utjecaj alkohola i droge?


Robin Mikulić
05.03.2019.18:00
Živimo u društvu zaluđenom zdravim životom. No, može li se vježbanjem i prehranom stvarno poništiti loš utjecaj alkohola i droge?
iStock

sažeto

Danas smo uvjereni da je okej uništiti se tijekom vikenda jer ćemo sve to tijekom tjedna izgladiti napornim radom na sebi i pravilnom prehranom. Malo morgen


Robin Mikulić
05.03.2019.18:00

Kao što sam i sam iskusio, a vi ste to imali prilike čitati u nekoliko navrata budući da sam u proteklih godinu dana testirao sve žive i nežive trendove zdravog života, naše je društvo sve opsjednutije svakojakim restrikcijama od kojih je brojanje kalorija samo jedna.

Kao da te opsesije nisu dovoljne, još i živimo u vremenu instant kulture pa sve te istrčane kilometre, znoje guzice i zategnuta čela imamo potrebu neprestano objavljivati po društvenim mrežama. Jer, ako nije ondje, nije se ni dogodilo.

Čisto usput, jeste li znali da najpopularniji meni u najpopularnijem lancu brze prehrane treba topiti čak 5 sati i 53 minute i to dizanjem utega? Danas se, kao što vidite, može izmjeriti sve. No, znači li to i da je takva kultura življenja nužno i zdrava?

Hm, koliko je ekstremno ponašanje u bilo čemu zdravo, znamo. No to ekipu s Vicea nije spriječilo da izračunaju što i koliko točno čega čovjek mora raditi da bi otopio višak energije koji svakodnevno unosimo u svoje organizme nezdravim stvarima dok se pravimo da živimo sve samo ne na rubu.

Četiri limenke piva

Profimedia

„U četiri limenke piva, ovisno o brendu, nalazi se oko 600 kalorija“, ističe profesionalni trener. „Da biste ih se riješili čeka vas između 30 i 40 minuta brzog trčanja.“

Jedan pak doktor kaže da su homoseksualci najzastupljeniji među ljudima koji se brutalno uništavaju tijekom vikenda dok tijekom tjedna pobožno hodočaste u teretane. „Time se negativni efekti ne poništavaju, ali je bolje, ako ćete se već uništavati čitav vikend, tijekom tjedna živjeti zdravo.“

No, nemojte se zavarati, „ideja da ćete se od droga i alkohola zaštiti pravilnom prehranom i tjelovježbom smiješna je koliko i pokušaj gašenja zapaljene kuće mokrom spužvom“, dodaje doktor.

10 grama trave

GettyImages

THC, ističu znanstvenici, utječe na dio mozga koji, između ostaloga, upravlja centrom za spavanje i glad. No, kako se lako isprazni frižider nakon jednog džointa imali ste se prilike uvjeriti barem iz druge ruke pa ovdje tih dva i dva nećemo zbrajati.

Mnogo je veći problem, ako prije ne popušite shizofreniju, duhan koji se miješa s marihuanom. „Duhan je nevjerojatno toksična i kancerogena droga. Najbolji savjet koji vam mogu dati sa smanjivanjem štetnosti kanabisa je da ga ne miješate s duhanom.“

Loša je vijest ipak ta da nema tog trčanja koje će vam pročistiti pluća ma koliko kilometara znojnog traga ostavili iza sebe.

1 gram kokaina

iStock

Najveći problem s ovom drogom, ako niste baš na izvoru, jest taj da ju se miješa sa svakojakim, oprostit ćete, sran*ima. Dilerima je na pameti jedino zarada, a za vašu ih sigurnost u većini slučajeva boli ona stvar. No, čak i da uzmete najčišću koku, i dalje ćete opterećivati svoje srce problemima s ritmom koje inače ne bi imalo.

„Ljudi misle da je miješanje kokaina s alkoholom super ideja da se doskoči problemima sa srcem, ali ta je kombinacija mnogo opasnija od samog kokaina jer na kraju čovjek uzima i više kokaina i više alkohola zbog čega više uništava srce i jetru.“

Ako već ne možete bez kokaina, u kojem biste slučaju zasigurno trebali potražiti stručnu pomoć, pokušajte si, savjetuju doktori, pomoći barem tako što ćete manje piti.

Vježbanje će vam kratkoročno pomoći, ukoliko je vaše srce od kokaina samo natečeno ali ne i trajno oštećeno ožiljcima, ali svakako imajte na umu smrtnu opasnost koju kokain predstavlja

1 gram MDMA

Reuters

Iako MDMA, za razliku od kokaina, ne djeluje direktno na srce, i dalje ga ugrožava zbog toga što uzrokuje konstrikciju krvnih žila što dovodi do povišenja krvnog tlaka što pak dovodi do otežanog rada srca.

Pa ipak, koliko je god teško osporiti opasnost koju MDMA predstavlja za srce, pokazalo se kako se štetnim psihološkim posljedicama koje iza sebe ostavlja najlakše dosad priskače pravilnom prehranom. Osim ilegalnih dodataka prehrani, depresiju koja slijedi nakon MDMA možete brže prebroditi prirodnim izvorima hrane bogatima aminokiselinama kao što su purica, losos ili kvinoja.

No, nemojmo se lagati. Nema te prehrane koja će popraviti svu štetu koju alkohol i droge dugoročno čine našim tijelima.

kokain

MDMA

duhan

Podijeli članak

newsletter

Prijavite se na Newsletter