POSTOJI RJEŠENJE

Znate li da vas snoozeanje čini umornijim, a noćno provjeravanje mobitela može izazvati hormonalni kaos?


Vedrana Sunko
20.05.2019.08:00
Znate li da vas snoozeanje čini umornijim, a noćno provjeravanje mobitela može izazvati hormonalni kaos?
iStock

sažeto

Provjeravanje mobitela tijekom noći remeti izlučivanje hormona sna


Vedrana Sunko
20.05.2019.08:00

Pritiskanje snoozea na alarmu je čest hobi spavalica, no istraživanja pokazuju i jedan od razloga zašto se osjećate vječno umorni.

Istraživanje časopisa Sleep Medicine je pokazalo kako osobe koje se bude četiri puta tijekom osam sati sna nisu odmornije od onih koje spavaju samo četiri sata.

'Iako birate povratak spavanju, kada pritisnete snooze, san koji dobijete je uglavnom lošije kvalitete i lagan', kaže Deirdre Conroy, direktorica Programa za istraživanje sna Sveučilišta Michigan.

Uz taj takozvani 'laki san' u paketu ide i grogi stanje koje se još naziva i inercija sna. Ova pojava se događa kad god se probudimo, no ukoliko do buđenja dođe nakon kontinuiranog snoozeanja grogi stanje će trajati duže.

"Deficit kognitivnih sposbnosti u tom slučaju može trajati od 20 minuta do dva sata",  tvrdi Kate Sprecher, znanstvenica  Sveučilišta Colorado-Boulder.

via GIPHY

Jedno od rješenja, ukoliko ste ovisni o snoozeanju, je ostati ležati otvorenih očiju. Pomoći može lagano istezanje jer će vas dodatno razbuditi i onemogućiti da ponovo utonete u san. Ležeći budni dopuštate inerciji sna da se povuče prije nego što se pokrenete i započnete dan.  

Alternativa bjesomučnom snoozeanju i učinkovito pomoćno sredstvo pri buđenju mogu biti i podignute rolete jer dnevno svjetlo buđenje čini manje traumatičnim. Stoga je najbolje ne spuštati rolete do kraja ili nabaviti simulator zore koji postepeno pojačava efekt dnevnog svijetla i tako smanjuju inerciju sna.

 Važno je znati i da ukoliko tijekom noći provjeravate mobitel možete bitno poremetiti izlučivanje hormona melatonina koji je ključan za odmor. Rješenje je da tijekom noći koristite blaža svjetla na zaslonu.

spavanje

mobitel

san

poremećaj sna

snooze

newsletter

Prijavite se na Newsletter